juli 7, 2021

Training Interaction Design

Zo tof, eindelijk kan het weer! Met een klein groepje in een groot en goed geventileerd lokaal, de training interaction design volgen! Space to create in Utrecht is een fantastische toffe plek om nieuwe informatie tot je te nemen. De docenten van de Competence Factory zijn super energiek, enthousiast en beantwoorden al je vragen met veel geduld. Kortom, ik ben daar helemaal in mijn element en superblij dat ik deze opleiding mag volgen!

Wat houdt de training Interaction Design nu precies in?

Je app of website is pas geslaagd wanneer deze 'Makkelijk' te gebruiken is. Het liefst zorg je er voor dat je bezoekers een interface krijgen te zien die natuurlijk aanvoelt, ook al zien ze hem misschien voor het eerst. In deze training leer je wat je allemaal nodig hebt om een goede gebruikerservaring neer te zetten. Dit doe je aan de hand van theorie en opdrachten waarmee je het in de praktijk gaat brengen en een eigen interface gaat maken.

Leuk! Maar wat is Interaction Design dan?

Interaction Design gaat om de wisselwerking tussen de bezoekers en de (digitale) producten zoals software, apps en websites. Het meest belangrijk is dat bezoekers snel en makkelijk hun doel bereiken. Dat is waar de conversie begint. Interaction heeft raakvlakken met vormgeving maar gaat toch vooral om gedrag. Interaction Design ligt tussen UX-Design en UI-Design (user interface) in.

Training interaction design

Wat heb ik geleerd tijdens deze training?

  • Ik ken de basisprincipes van interaction design en weet welke trends actueel zijn
  • Ik weet nu waar een sterk interaction design aan voldoet
  • Ik weet welke elementen bepalend zijn voor de gebruikerservaring die ik biedt
  • Ik kan zelf een interface ontwerpen volgens de principes van interaction design

Wat neem ik mee uit de training Interaction Design?

Sowieso de top 5 van de docent van de training interaction design vind ik heel nuttig:

  1. Er moet altijd een home-knop (of icoon) inde hoofdnavigatie zitten
    Want, nee niet iedereen weet dat je op het logo kunt klikken om terug te gaan naar de homepage!
  2. Je gebruikt altijd een icoon + tekst (dus ook voor de hamburger!)
    Niet iedereen weet wat het icoon voor een offerte of brochure is.....
  3. Je gebruikt géén slider / carrousel boven aan de homepage
  4. Volg zoveel mogelijk de site-conventies
    Zoeken zit rechtsboven, logo link, ''mijn omgeving'' rechts, et cetera.
  5. Toon niet te snel (of alleen) een hamburgermenu of ''Meer...''
    Is weer een extra klik om te zien wat je aanbiedt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram